torsdag 19. februar 2009

Båt søker jobb

Jeg har i det siste søkt en del jobber. De fleste har skjemaer på nett, som man skal fylle ut. De er veldig lite nyttige for nyutdannede, men det er nå slik det er. Jeg har søkt, sortert etter minneaksesstid:
  • CERN
  • NTNU
  • Credit Suisse
  • UBS
  • Motorola
  • Norsk Sikkerhetsmyndighet
  • Thales
  • Google (både Zürich og NY)
  • IBM
  • Sun
  • Signicat (Oslo og Trondheim)
  • BBS
  • Telenor
  • DnB NOR
  • Opera
Og sikkert en del jeg har glemt...

UBS sendte meg en test jeg skulle ta på nett. Det var først prosentregning i 21 minutter. Med bedriftsøkonomi og inflasjon som tema. Spørsmål som "Hvor mange prosent økte firma X omsetningen fra 2005 til 2006?", med en pen graf ved siden av. Det gikk i begynnelsen greit, men etter noen spørsmål tok det helt av, og tiden ble for kort. Prosentregning er definitivt ikke min ting.

Andre del var logikk, også 21 minutter, med 18 spørsmål om hvilken figur som passet inn i en rekke av lignende figurer. Her gikk det unna, og jeg håper jeg gjorde det anstendig på den testen.

Men jeg var litt sur etterpå. Hvor mye vektlegger de prosentregning før de ansetter en programmerer?

Alle skjemaene har til felles at de ikke lar meg sende inn noe som virkelig betyr noe. De fine ordene i attestene mine og karakterutskriften med alle de forskjellige bokstavene forblir en hemmelighet.

Jaja, kanskje de tar kontakt og spør etter mer info. De som ikke vet om min skammelige prosentregning...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar