tirsdag 24. februar 2009

Lyspunkt på lesesalen

Jeg sitter på lesesalen og jobber, og går så ut for å kjøpe en iskaffe på automaten. Min plutselig fraværende tekniske kompetanse (jeg er jo bare en ingeniør) fører til at jeg betaler, og ikke får noe tilbake. Greit nok, det har skjedd i Norge også, selv om det da var maskinens skyld (ting som skulle bli dyttet over kanten ble ikke det). Jeg biter i meg en ikke-eksisterende irritasjon, og forbereder meg på at livet går videre uten kaffe.

Vel, så kommer den sveitsiske hjelpsomheten. En dame ser det, og kommer bort og snakker sveitsertysk med meg. Ikke helt i det pratsomme hjørnet forklarer jeg det som skjedde på engelsk. Hun ber meg vente, låser seg inn på kantina, og gir meg en iskaffe derfra.

Du verden... Små lyspunkt på lesesalen!

"There's too much coffeine
in your bloodstream
and a lack of real spice
in your life"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar